Není to tak dávno, co jsme s Josefem Šlerkou rozjímali nad dlouhodobou udržitelností business modelu Socialbakers Jana Řežába. Minulý týden pak právě „sociální pekaři“ koupili Šlerkovu vývojovou sekci (dříve Ataxo) Social Insideru. Přidaná hodnota tohoto spojení je pro obě strany patrná.
Příběh obou pánů je přitom zároveň příběhem vytrvalosti, píle a nadšení, ale i vize, kudy se bude digitální svět v budoucnu ubírat. Josefa si ještě někteří pamatují jako studenta estetiky na Filosofické fakultě, kde dnes vedle svých obchodních aktivit vede stále oblíbenější obor Studia nových médií. Naopak Honzova cesta velkého krachu a následně ještě většího návratu se už dávno stala učebnicovým českým příkladem známého pravidla, že úspěšný business man musí zkrachovat ještě před svými třicátinami. Obě jejich firmy ale nejsou postaveny pouze na vedoucím jedinci, ale vždy na celém týmu šikovných a zapálených lidí, kteří věří v to, co dělají.
Jejich cesta je ale i důkazem toho, že člověk nemusí být zrovna divokým privatizátorem 90. let minulého století, aby vybudoval fungující a prosperující společnosti, které mají na českém i globálním trhu co nabídnout. A to čistě, bez korupce nebo úplatků, které jsou u nás podle mnohých stále ještě pohodlnou cestou ke zbohatnutí.
Česko se tak v online světě, vedle celé palety firem nabízejících antivirové zabezpečení, stává pomalu i velmocí na poli analytiky a využití dat ze sociálních sítí. Stačí jen, vedle již zmíněných, uvést značky jako Brand Embassy, GoogData, Keboola, ZoomSphere či Yeseter, které již dnes poutají zájem zahraničních investorů.
Spojení Socialbakers a Social Insideru je tak nejen logickým spojením firem s neoddiskutovatelným synergickým potenciálem, ale též ukázkou, kam až se lze v poskytování svých služeb posunout, když člověk tvrdě pracuje a dělá to, co ho baví. A to je v konečně fázi lepší lék na českou blbou náladu, než vzdušné zámky zaznívající z úst mnohých našich politických reprezentantů.
Článek byl uveřejněn v Marketing & Media dne 28.4.2014
Tagy:
Digital, Facebook, Online, Social bakers, Social insider, Social media